fredag 24 december 2010

Svar till Kata

Egentligen hade jag tänkt skriva det här brevet till dig
för länge sedan. Så kom jag för någon månad på att
shiet jag brukar alltid glömma julkort eller misslyckas
med dem på ett eller annat sätt. Tänkte att detta får
agera som Jul kort istället.
Jag börjar med det lättaste, God Jul underbaraste Kata!
Det som följer är jätte lätt och samtidigt så otroligt svårt.
Hur skall jag endast med superlativ kunna beskriva hurdan
genom fin människa du är. De räcker inte till. För du är den
underbaraste, härligaste, finaste, vackraste, snällaste, ärligaste,
varmaste, modigaste, fantastiskaste, roligaste, mest beundransvärda
person jag vet - men så otroligt mycket mer!
Jag har haft så tur att få lära känna dig. Jag läste just min dagbok
från 2007, ren då ville jag lära känna dig. Du är något bland det bästa
som hänt mig. Drog mig upp från brunnen när jag tappat stegen och
fick mig att tro på mig själv igen. Vi har haft så sjukt roligt tillsammans!
Hur kan man skratta så mycket både med mig och åt mig? Hur kan
man vara så sjukt omtänksam? Fatta att du köper mat åt mig för att
paketen är fina, bara sådär. Att du ger brev och andra presenter just
då när jag behöver det. Fatta att du alltid finns där när jag behöver
dig som mest. Hur? Du inspirerar mig något otroligt. Din vilja och ditt
mod att genomföra saker jag aldrig skulle våga är så stark. och hur i
all världen kan du vara så vacker, så smart och begåvad samtidigt?
Fast lite galen är du nog.. Du är så bäst, jag älskar dig!<3



Inga kommentarer: