onsdag 31 augusti 2011

lemalösa lusn här, hej

Jag hade ingen morgonsol så efter mitt
mellanmål tog jag några bilder.



som ni ser så är det inte så lyxigt, men ljust och hemtrevligt däremot.

En skön blandning av Anni-Maria och mig.

Jag tyckte att köket behövde lite växtlighet så jag köpte
en något klen växt för tre euro. Jag skall försöka komma
ihåg att sköta om den.



Fina hyllisen med mumin bild på. Har fått tavlan av Mira
till födelsedag för några år sedan. Har aldrig riktigt haft en
plats förrän nu. Tycker att motivet passar perfekt i köket.



En fin kvällshimmel -igen.

Trött mandi snodd av http://mediakulturr.blogspot.com
Är helt utmattad av alla föreläsningar. Endel dö trista och endel
så inspirerande att jag vill börja genast med en massa projekt.
Jag är väldigt nöjd med lärarna. De är himla sympatiska och professionella.
Är ovan med hur organiserat allt är. Är mer van med att "de e inte så tarkka,
det ordnar sig". Det här är såklart betydligt bättre. Det känns som att jag
kommer att vara sjukt klok sen när jag är färdig. Ser framemot att läsa
konsthissa och andra lite mer teoretiska ämnen då det känns som att
det är något jag saknat och aldrig riktigt fördjupat mig i.
Imorgon trip till Vasa, jee! Skönt att få röra på sig lite. o skönt med fixad,
billig mat. Massa kramar och pussar

ps. Grapekniv måste vara nåt av de bästa uppfinningarna. Ingen grapesaft
som svider i ögonen här mer nej.

1 kommentar:

Kira sa...

Mandi, jätte fina bilder från jajajakobstad :) hoppas du har de kiva!
ps. du har samma arabia serie som jag, men jag tog talvi-versionen. den e så fiiin