fredag 13 januari 2012

mittemellan

Det kommer alltid perioder under studierna, och såklart
annars i livet, som man (jag vet att jag inte är den enda)
tvekar på sig själv och på det som man håller på med.
Det är lite jobbigt. Allt man skapar är skit, inspirationen
tycks inte infinna sig och alla andra är så mycket bättre.

Rubriken jag valde för serien som skall ställas ut i Maj
känns så så svår just nu. Inte det att jag inte skulle vilja
göra den. Men jag är inte säker om jag klarar av den.
Hitills har jag bara producerat tråkigt skit. Tänk om min rubrik
borde vänta lite. Kanske blir det mitt slutarbete istället.
Kanske jag borde hitta på någon ny som känns lättare att utföra nu.

Och sen har vi då själva yrket. Jag är utbildad grafisk planerare
och bildartesan. Jag vet att jag har öga, men inte fan kan jag
utföra något grafiskt arbete. Nu studerar jag fotografering men
jag har en återkommande tanke som upplyser mig om att jag faktiskt
alltid haft 10 i teckning. Borde jag inte kanske göra det jag är bäst på?
Men jag tycker om fotografering och vill ju utvecklas
men men MEN. Just nu vet jag inte.

Sen kommer jag ihåg. Ajo. Studierna varar i 4,5 år. Ingen panik.
Jag hinner ändra mig tusen gånger ännu.

Jag är också helt säker på att så fort jag lyckats i någon uppgift så
kommer jag att ha helt annan inställning. Så i väntan på att lyckas
med något..

En sak gjorde mig i varje fall glad. I mitt Giotto arbete som jag
var mycket nöjd med fick jag högsta vitsord och en kommentar
att det var utmärkt, snyggt och ledigt och välskrivet. Jee!

1 kommentar:

Jannica sa...

Känner igen mig i mycket av det du skriver! Har samma känsla med projektet, superjobbigt. Antar att man bara borde göra nånting som känns inspirerande och inte sätta ribban för högt för sig själv. Tänka på att det här är första bildserien, det är inte meningen att vi ska vara färdiga fotografer än. Svårt, men man får försöka :) Grattis till texten iallafall, super!