måndag 27 februari 2012

övrevåningen


Lite detaljer från övrevåningen. Först bokhyllan med de
övergivna böckerna och blommornas vinterförvaring.

sedan fios rum med en massa söta fågeltavlor, kläder och
annat spännande.



som asksamlingen


och överfull anslagstavla.

Så mitt gamla sovrum som pappa och mamma nu använder.
Rummet där alla gäster sover gott.

min 20 euros fåtölj som blev kvar i sibbo och som jag ibland
saknar. Kanske kommer den med upp nästa höst?
Det känns ibland så underligt att vara hemma, när allt är så
familjärt och kärt men ändå finns här nästan inget som är mitt.
Det är lite skönt men samtidigt gör det mig rastlös.
Jag undrar om det betyder att jag inte har flyttat ut riktigt än eller
om det betyder att jag känner mig utflyttad och att rastlösheten kommer
av att jag känner mig som en gäst? Kanske både och.

Inga kommentarer: