torsdag 15 november 2012

älskade böcker!

En av de helt klart bästa sakerna den här hösten har varit min bokläsning.
Äntligen har jag känt att jag haft tid att läsa böcker. Och jag har läst en himla
massa otroligt bra böcker. Känner mig som 11 år igen, slukar bok efter bok.
I förrgår slukade jag två böcker på raken, en om Joseph Beuys och en om Harro
Koskinen. Så mina eviga planer om att läsa mer konst har äntligen påbörjats.
Har hunnit läsa om bland annat Ellen Thesleff och Werner Holmberg. Frågan
är vem skall jag läsa om tillnäst? Har en bok om -ismer som väntar men det är
högst en timmes läsning och börjar känna att jag har läsabstinens. Härligt!
Vill läsa personporträtt, klassiker och nya, gamla böcker i alla tänkbara genrer.
Så himla fint med ett ordentligt bibliotek med stort urval, dessutom på gångavstånd
men så att man ändå får lite frisk luft.
(tråkigt när jag inte kan publicera bilder, meh)

1 kommentar:

Hanso sa...

Så roligt att höra! Förresten tänker jag på tidningen "bokslukaren" när du skriver "sluka böcker". :D Minns du?

Har du fått post av mig? :)

23 reser jag till Köpenhamn tyvärr. Kommer hem på måndag 26. Är du i Sibbo då ännu?

& roligt att du bloggat aktivare igen :)