måndag 5 november 2012

sista natten

Natten mellan idag och tisdag, blir den sista natten jag sover ensam.
Det är obeskrivligt skönt och lite spännande också. Firar med glutenfria pepparkakor
toppade med bredbar getost och dricker varm svartavinbärsaft till det. 

På fredagen flyttar jag. Till Vörågatan 4, femte våningen och utsikt över dammen i parken.
Rubens familj var och hälsade på i helgen och hämtade med matbord och soffbord. Nu är det
inte mycket som fattas. Eller tja, jullov skulle sitta fint. Är så galet skoltrött.
Imorgon skall Julias och min kortfilm presenteras. Det var ett intensivt projekt och jag

funderar om jag skall publicera den här.
Känner att huvudet är väldigt tungt men tomt på samma gång. Tror att jag som vanligt

den här tiden av året påverkas av mörkret. Snön skulle faktiskt ha fått stanna kvar.
Då den kom kändes det som ett skönt, nytt, vitt blad, nu känns det som om vi gått bakåt

i tiden igen. Medan mina vänner åker till Paris nästa vecka, skall jag utforska Vasas bibliotek
och simhall. Det lär blir skönt. Ha det så bra, hälsar tråk&tröttbloggen.

Inga kommentarer: