måndag 1 juli 2013

loppiskläder

Jag har hittat förskräckligt mycket kläder på loppis i år. Skjortor, kjolar, klänningar, skor,
väskor och en poncho! Det gör mig glad att kunna konsumera kläder på ett mer ekologiskt sätt och
till min glädje har jag märkt att jag föredrar att köpa på loppis framför affärerna. Jag har idag funderat på att försöka köpa kläder endast på loppis under kommande skolår. Vinterskor och underkläder är
undantag. Vi får se om jag klarar av det.
Nedan mitt senaste fynd. En underbar långkjol, älskar mönstret och skrattar åt mig själv för att jag på ett år gick från kortkort till långtlångt. Jag tror jag börjat känna mig för gammal för det riktigt korta. Dessutom lämpar sig långkjol och långklänning ypperligt för det finländska klimatet. Önskar att jag hade tålamod att fotografera alla sommarens loppisfynd men det är så opraktiskt att fotografera utan stativ och då blir jag så lat. Nå, lathet finns nog i de här bilderna, sneda och dåligt komponerade, voivoi..märk världens fulaste bikinirand!






Inga kommentarer: