måndag 16 september 2013

Mucha och - växtmagi

Sovrummet börjar också småningom ta form. På veckoslutet inhandlade jag metallklämmor. (stal idén från Julia. Stjäl mycket ideér från andra människor nuförtiden, men vad kan man om de är bättre än ens egna!) Fäste sedan med dubbelsidigt tejp fast i väggen. Äntligen lite Mucha skönhet på väggen. Mina växter ger mig också stor glädje. Räknade till 6 växter + 2 basilikan och en mynta. Jag har lyckats hålla dem vid liv och en växt börjar faktiskt på sitt tredje år! De sprider fukt och goda dofter i lägenheten och ger mig välbehag. De värkar trivas bra, en växt växte som sjutton under en natt. Nu väller den över krukans kanter och ser allmänt välmående ut, åh vad roligt. Så är de ju också förskräckligt vackra.
Börjar min fjärde vecka på praktiken nu. Hörde något om någon stopmotion film.. hm blir intressant.
Önskar er alla en fin vecka, stor kram!





2 kommentarer:

Fanny sa...

Vet du, jag tror jag också skall stjäla idén med klämmor på väggen! Det skulle passa perfekt i mitt kök! :)

Fanny sa...

Jag blev förtjust i den där hyllan när jag såg den på Ikea, billig o bra. :) Haha, bordet och stolarna liknar ju också på pricken! :D

Och jo, ja ska försöka fota lite o visa hur vi har det :)