lördag 23 november 2013

Cirkelkjolen

Jag har under nästan en månads tid känt mig obekväm och ful. Kläderna har spänt, inte inspirerat eller bara varit fel. Det är frustrerande. Speciellt för mig som haft en lång väg för att hitta vad som är jag.  Men på fredagen för en dryg vecka sedan kände jag mig för första gången på fyra veckor fin. Det var en fantastiskt befriande känsla. Allt tack vare kjolen ovan! Kjolen köpte jag för 4 euro på loppis efter en stunds tvekan då jag var osäker på längden (just ovanför knäna).Till all tur tog jag den ändå. För problemet (som vi talade med Julia) med att inte ha något att sätta på sig beror hemskt sällan på att faktiskt inte ha kläder, utan på att man inte har något som passar för den man vill vara just då.
Jag börjar vara trött på korta kjolar och då 90% av mina kjolar är korta så uppstår såklart det här problemet. Det kan tänkas vara ett löjligt problem men faktum är att det är otroligt energikrävande. Åtminstone jag har helt tillräckligt med andra faktorer som stressar mig och som gör mig osäker och då skulle det underlätta att inte behöva fundera på kläbiten. Det är få saker som är så jobbigt som att känna sig obekväm i sig själv. För mig blir det faktiskt så jobbigt att jag har svårt att vistas kring folk och steget att gå utanför lägenheten ger ångest. 
Det komiska är att det ofta är fast från hemskt lite. Min ångest mildrades av att äta lite bättre och en 4 euros svart cirkelkjol! Plötsligt hade jag massor att sätta på mig och kan rikta min energi på annat! (som skolarbete t.ex……..)












Inga kommentarer: