söndag 8 december 2013

annat jag tänker på

Alltså vad underbart skönt det var att gå en sväng runt viken idag! Solen höll på att gå ner och kasta långa skuggor på den glittrande snön och minus graderna knep kinderna på ett härligt sätt. Medan jag pulsade genom snön (promenadstråkerna plogas ej) och ooh:ade och aaah:ade av välbehag lovade jag mig själv att jag skall promenera mig genom vintern. Nu kan jag inte gå långa sträckor då mina ljumskar fortfarande tar ont men en halvtimme frisk luft gör verkligen gott! Jag borde verkligen röra mig mera i naturen. Varje gång jag får för mig att göra det slår det mig hur otroligt mycket jag njuter av det. Speciellt på vintern! Det är så lätt att bli inne och mysa men nog tusan är det mysigare att mysa efter en promenad! Det som är skönt med att gå är att det är så kravlöst. Jag känner aldrig något tvång att gå långa sträckor eller att gå fort, det känns mycket viktigare att betrakta omgivningen och dra djupa andetag. Det är viktigt för mig att bli hänförd av omgivningen märker jag. Mådde så bra på hösten när jag sprang, promenerade och cyklade. Vad synd det vore om jag lät bli helt bara pga vissa begränsningar som vintern innebär (mitt onda knä, halka, kyla). Men att gå, det kan jag alltid och för finns ingen hög tröskel.

Så funderar jag kring blommig bröllopsklänning. Hur man uppfostrar barn på ett feministiskt, vettigt sätt. Om billiga ramar till vårens utställning vore ett bra statement. Kring slutarbetet, skall presentera det för er här någon dag. Användingen av hon, han, hen, en, man i vardagsspråket, känns ibland svårt att skriva smidigt. Varför kan ingen öppna en Vintage affär i Vasa? VAD SKALL JAG ÄTA?! (frustrerad). Har jag blivit mindre ensamvarg? Borde jag skriva ett jävligt jobbigt brev? Finns det knep för hur man får lite fuktigare luft i lägenheten? Har växter, men det tycks inte hjälpa hemskt mycket.
Nu skall jag läsa Linus Fremins blogg. kram!

Inga kommentarer: