torsdag 30 januari 2014

blommiga kjolar och sådant

Det känns som att jag närmar mig en klädstil som känns alltmer som min. Det började med en perfekt lång vintagekjol från Stockholm och fortsatte med loppis fynd och gåvor. De korta kjolarna i butiken var plötsligt inte lika fina medan de längre var oerhört inspirerande och tjusiga. Idag har jag tre korta, varav jag använder en och sex längre som jag använt hela sommaren och hösten. Jag märker att jag dras till vintage siluetten, högklackat och blommiga mönster. Dekorativa halslinningar, glittrigt, mjukt och böljande. Svart går med allt och jag blandar med vitt,randigt, prickigt, rutigt och naturmotiv. Gärna med loppisfyndade skärp, romantiska smycken och vackra hårband. Det känns som att mina kläder kan matchas i det oändliga och det blir aldrig tråkigt. Endast siluetten är den samma. Och det känns jätte bra! och skönt. och befriande. och framförallt roligt! Det enda jag känner att fattas från min garderob är en ankellång kappa, både vår och vinter, och kanske ett par utställda byxor. 
Kjolen har jag fått ärva av Julia. Tyget är av mjukaste viskos och midjan spänner inte. Fullträff!
Bara håret blir långt och lockigt igen. Här har jag använt den otippade färgen grön som ögonskugga. Tror att det funkar bra till mitt röda ansikte. Mer grönt - > mindre röd = svalare ansiktsfärg. 

och alltid alltid högklackade skor. 




Inga kommentarer: