fredag 10 januari 2014

Inför det nya året

Jullovet var fint! Kändes bra att se alla kära igen. Trots det var det skönt att komma hem till lägenheten igen och införa våren. Placerat ut julklappar, bytt ut gran mot orkidé och ätit sallad. Pillat på mina fina örhängen jag fått av Ruben och glidit runt i min nya (fantastiskt sköna) kaftan. Det mesta känns bra trots smärtor och frågetecken.
Det nya året brukar vara en lämplig brytpunkt för att förnya sig men jag brukar känna att hösten har mer intryck på mig. Men några punkter att komma ihåg har ja ändå. Så år 2014 önskar jag: 1.  Att fortsättningsvis alltid ta lättaste vägen. 2. Tänka skitsamma! lite oftare 3. Fortsättningsvis äta godis bara på veckosluten. 4. Att när det blir stressigt ta ett steg bakåt och andas djupt. 4. Vara ute minst två gånger i veckan. 5. Gå till psykologen. 6. Läsa en sida varje dag 7. Läsa en tysk bok. 8. Läsa en finsk bok. 9. Njuta av mitt slutarbete. 10. RITA. 11. Att inte gråta lika ofta över mitt utseende. 12. Leta upp svåra ord i ordboken. 13. Ringa lite oftare till mina vänner. 14. Tänka oftare på att hur lyckligt lottad jag är. 






Inga kommentarer: