torsdag 13 februari 2014

En helt galen grej!!!

Alltså jag vet inte var jag skall börja. Men det är helt galet.. helt galet! Boken jag håller på att läsa -  Vagina, a new biography av Naomi Wolf har just förklarat åt mig att min Ibs, vagnism och allmänna tillstånd (både psykiskt och fysiskt) beror på mina traumatiska upplevelser kring mina underlivsoperationer. Det är helt sjukt. Hur hon på ett uppslag förklarar allt. Som om hon skulle ha använt mig som referens. "känns som om en bit fattas", "lider ofta av Ibs", "känner en restriktion i vaginans muskulatur - även kallad vaginism", "avfärdas som hysteriska", "känner sig nedslagna"… !!!!!!!!!!! VAD fan händer?!! Att en bok berättar mig något som alla mina gynekologer och psykologer borde ha fattat! EN BOK! Tänk om jag inte hade köpt boken.

Allt är så klart nu. Det kan inte vara ett slumpmässigt sammanträffande att jag fick vaginism efter min första operation, Ibs efter min andra operation och att jag allt sedan dess har känt mig som världens mest känsliga person och förblir hysterisk på alla gynekolog-undersökningar! Mitt huvud snurrar såå mycket just nu.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Men va!! Skönt att du hittat nåt som stämmer in på dej! Böcker är bäst, ingen protest. Hoppas de hjälper dig i fortsättningen att tackla dina smärtor.
Kram, H

Anonym sa...

Ja!! Säg inte annat! kram mani