tisdag 2 september 2014

69. Hemma i Vasa

Måste skaffa virus skydd för min dator och har den ur bruk just nu. Ovant att vara på Rubens dator. Snodde min egna bild från Carolines facebook.






Vi har tryggt anlänt till Vasa. Vasa är vacker med sin grönska och havet som reflekterar kvällshimlen. Vi har hunnit äta våra favoritbakelser, besökt loppis, storhandlat och ordnat i lägenheten. Jag har cyklat en ny rutt och träffat Julia och Basti.
Igår såg vi hela dagen på Bron | Broen - så spännande serie! Jag har ätit morotslåda och fisk med quinoa i fyra dagar och återfunnit den goda kombinationen av kokat vatten och färskpressad citron. Allt skulle vara perfekt vore det inte för penga-ångest och en otroligt irriterande flunssa. Det känns som om huvudet skulle sprängas. Sov hela natten med en kall trasa på pannan (som mumin) men är inte säker på om det hjälpte.

Har i varje fall stor lust att måla både med akvarell och olja och har ett par nya fotoideér för slutarbetet. Till all tur har jag två veckor ledigt innan jag skall ta itu med den sista praktiken. Är för tillfället väldigt opepp för den..

Nå bara flunssan släpper så skall jag aktivera mig! och så håller vi alla tummar att jag får ett pris i tävlingen jag deltar i.

Inga kommentarer: