lördag 4 oktober 2014

77. gryning

Det är en speciell känsla att vakna klockan 6:07 en lördag då det ännu är mörkt ute och en troligtvis är den enda som är vaken. Fast helt ensam är jag ju inte för det var ju Viggo som väckte mig. Vad han ville är oklart dock. Jag misstänker att han hade tråkigt eller ville ha sällskap. Jag hade lagt mig kl 22 igår så jag vaknade utvilad med åtta timmars sömn bakom mig. Ruben är i sibbo så jag låg kvar i sängen tills det ljusnade och steg sedan upp för att äta morgonmål. Blommorna och lappen Ruben lämnat/givit mig gjorde mig glad. Viggo satt bredvid och tittade på. Jag tänker på drömmar som gått i uppfyllelse. Hur lätt en kan missa dem.
Hur stor del av mitt liv har jag inte drömt om pojkvän, att få gifta sig, ha egen lägenhet, få göra något kreativt som jobb och ha sällskap av en katt! Så lätt och nästan  obemärkt det sker. Och sedan ändå inte. En måste själv se till att ens drömmar går i uppfyllelse. Lottar en inte kan en aldrig vinna på lotto (nytt motto - hoppas jag vinner 2,7 miljoner ikväll).
Det känns bra att börja dagen så här.

Dagens program: tvätta håret, städa kattvessan, försöka fånga Viggo på bild
och helst äta något gott!


Inga kommentarer: